Informatie meezingen Matthäus-Passion 2021, Sint Jacobskerk

Op zaterdag 20 maart 2021 voeren wij de Matthäus-Passion van Johann Sebastian Bach uit in de Sint Jacobskerk te Vlissingen.

Iedereen die de Matthäus-Passion graag wil zingen is welkom in ons koor.

Heeft u de Matthäus-Passion nog nooit gezongen en staat hij al heel lang op uw ‘bucketlist’, dan is dit uw kans! U bent dan juist van harte welkom.

Heeft u hem al eerder gezongen, dan bent u ook van harte welkom om mee te doen.

Onze Matthäus-Passion in de Sint Jacobskerk is een echte MP.

Het is geen scratch of meezing MP.

De repetities en uitvoering staan onder leiding van onze dirigent Pim Overduin.

De repetities vinden plaats op 7 zaterdagochtenden, van 10.00 tot 13.00 uur, in het Scheldemond College (aula Sardijngebouw), Weyevlietplein 7 te Vlissingen

De data van de repetities zijn:

- zaterdag 9 januari 2021

- zaterdag 16 januari 2021

- zaterdag 23 januari 2021

- zaterdag 30 januari 2021

- zaterdag 6 februari 2021

- zaterdag 27 februari 2021

- zaterdag 13 maart 2021

De generale repetitie is op zaterdag 20 maart vanaf 13.00 uur in de Sint Jacobskerk.

NB

De voorjaarsvakantie van het onderwijs, regio zuid is in 2021 van 13 februari t/m 21 februari.

Op zaterdag 6 maart 2021 is de Scratch Messiah Zeeland (georganiseerd door de gelijknamige stichting) in de Sint Jacobskerk.

De uitvoering is op zaterdag 20 maart 2021 om 19.00 uur.

Wij doen dat in een bijzondere opstelling, waarbij de koren 1 en 2 tegenover elkaar in de zijbeuken (transcepten) van de kerk worden opgesteld.

U weet (wellicht) dat de Matthäus-Passion dubbel-korig is, vandaar dat wij bij de inschrijving vragen naar welk koor uw voorkeur uitgaat. Qua stemmen zijn beide koren gelijkwaardig.

Wij hanteren een gedifferentieerd tarief:

- € 50,- voor de leden van de Vlissingse Oratorium Vereniging

- € 65,- voor de leden van de KOV Middelburg, COV Goes, het Vocaal Ensemble Cantare uit Goes, COV Te Deum Laudamus uit Kapelle, het Zwinkoor uit Sluis, Hét Concertkoor uit Bergen op Zoom en COV Soli Deo Gloria uit Sliedrecht

- € 80,- voor alle overige zangers

Inschrijving en verdere procedure

Stuur een email naar  info@zeeuwsconcertkoor.nl, en vermeld daarin:

- uw stemgroep
- uw woonplaats
- en van welk ander koor bent u (eventueel) lid

- uw leeftijd,
- of u eerder de
Matthäus-Passion heeft gezongen, en zo ja waar,
- of u een voorkeur heeft voor Koor 1 of Koor 2.

Na 1 september of zoveel eerder krijgt u bericht dat u geplaatst bent. Tevens krijgt u het verzoek het verschuldigde inschrijfgeld vóór 1 december 2020 over te maken. Direct na ontvangst van uw betaling krijgt u bericht dat u definitief bent ingeschreven.

In een enkel geval kan het zijn dat wij u uitnodigen om te komen voorzingen.  Bij een over-aanmelding gaat onze voorkeur uit naar relatief jonge stemmen.

Op 2 januari 2021 krijgt u dan vervolgens de uitnodiging voor de eerste repetitie op zaterdag 9 januari 2021.

Partituur

U dient zelf zorg te dragen voor uw partituur. U kunt kiezen uit twee verschillende edities:

- editie Bärenreiter

- editie Peeters

Onze dirigent heeft daarbij geen uitgesproken voorkeur. Voor aanvang van de repetities ontvangt u een overzicht van de nummeringen in de beide edities.

Alle correspondentie met u verloopt per mail; ons mailadres daarbij is:

info@zeeuwsconcertkoor.nl

Voor al uw verdere vragen/opmerkingen kunt u (per mail) daar terecht.

Aan deze Matthäus-Passion werken – voor zover al bekend in januari 2020 - verder mee:

- Marc Pantus – Christus

- Dave ten Kate, altus

- het Bach Got Talent kinderkoor*

- Jos Vogel, orgel

- het Holland Symfonie Orkest

* De repetities voor het Bach Got Talent kinderkoor beginnen in september 2020, op de maandagavond (van 18.45 tot 19.45 uur) om de 14 dagen. Zij staan onder leiding van onze dirigent Pim Overduin. Kinderen kunnen worden opgegeven via bachgottalent@gmail.com

Er wordt een eigen bijdrage gevraagd van € 15,- .