Nieuws van het Zeeuws Concertkoor, februari 2020

Zing mee in de Matthäus-Passion 2021 Sint Jacobskerk

Op zaterdag 20 maart 2021 voeren wij de Matthäus-Passion van Johann Sebastian Bach uit in de Sint Jacobskerk te Vlissingen.

Iedereen die de Matthäus-Passion graag wil zingen is welkom in ons koor.

Heeft u de Matthäus-Passion nog nooit gezongen en staat hij al heel lang op uw ‘bucketlist’, dan is dit uw kans! U bent dan juist van harte welkom.

Heeft u hem al eerder gezongen, dan bent u ook van harte welkom om mee te doen.

De repetities vinden plaats op 7 zaterdagochtenden in de periode januari – maart 2021.

De inschrijving staat open tot 1 september 2020 of zoveel eerder als we ‘vol ‘zijn.

Voor alle verdere informatie over meezingen, kosten en kortingen, én inschrijven, zie onze website:

Hoort zegt het voort en enthousiasmeer ook uw zang-maatjes!

Zeeuws Concertkoor in 2020

Onze concerten in 2020 staan in het teken van 75ste geboortedag van Engelse componist John Rutter.

John Rutter is vooral bekend door zijn vele koor-composities. Hij wordt alom geroemd om zijn toegankelijke en ook aanstekelijke muzikale taal. Rutter componeert in de beste tradities van de Engelse kerkmuziek. Ook al is hij geen lid van de Anglicaanse kerk, hij kent het idioom als de beste en weet telkens weer aan bekende liturgische teksten een nieuwe verklanking mee te geven.

Op het hoogtepunt van de beide Royal Weddings (in 2011 en 2018) werd zijn anthem The Lord bless you and keep you gezongen Zie:https://www.youtube.com/watch?v=lZN1mryHEnQ

In 2019 kreeg hij van de gezamenlijke Europese kerken een onderscheiding voor zijn  kerkmuziek.Carols zijn zijn specialiteit. Hij heeft inmiddels 4 liedboeken op zijn naam staan.

Op zijn website staat bij zijn leeftijd: not important.

In de loop van 2020 zullen wij op meerdere plaatsen werken van John Rutter uitvoeren.

Het culmineert in een groot Rutter-concert op vrijdag 18 december 2020 in de Sint

Jacobskerk te Vlissingen.

Onze concerten in 2020:

- zaterdag 21 maart om 20.00 uur in de Hervormde Kerk van Kapelle: een concert waaraan wij op uitnodiging van de Brassband Excelsior uit Kloetinge meedoen. Toegang gratis.

- zaterdag 9 mei van 13.30 tot 17.30 uur: korenmiddag in de Sint Jacobskerk. Aan deze middag doen mee: 5 koren, 4 dirigenten, 3 orgels en een brassband. Toegang gratis.

- vrijdag 18 december om 20.00 uur in de Sint Jacobskerk: een groot en feestelijk concert met werken van John Rutter. Medewerking verlenen o.a. de koorschool van de kathedrale St. Bavo in Haarlem en het Holland Symfonie Orkest, beiden in grote bezetting.

Meer informatie, ook over de kaartverkoop, verschijnt in de loop van dit jaar.

Kinderkoor

In september 2020 starten wij weer met het Bach got Talent kinderkoor. Dit koor gaat repeteren voor de uitvoering van de Matthäus-Passion 2021 (zie hierboven).

De repetities vinden plaats op de maandagavond van 18.45 – 19.45 uur in het Scheldemond College te Vlissingen. Eerst om de 14 dagen, en in de periode januari – maart 2021 iedere week.

U kunt kinderen opgeven via bachgottalent@gmail.com

Hoort zegt het voort!

Onze concerten in 2019 zijn door ruim 1900 mensen bezocht.

Het door ons (mede) georganiseerde 4-korenproject 75 jaar Slag om de Schelde telde ruim 2300 bezoekers.

Aan onze concerten in 2019 deden 180 zangers en 60 kinderen mee.

Wilt u een keer met ons komen kennismaken en meezingen:

Wij hopen u bij onze repetities of in onze komende concerten te mogen begroeten.

Het bestuur van de VOV / Zeeuws Concertkoor

Het Zeeuws Concertkoor